.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احمدي‌نژاد/ تغيير مدل توسعه در برنامه پنجم

رييس‌جمهوري با تاكيد بر ضرورت توجه به مدل اسلامي - ايراني توسعه، گفت: در برنامه پنجم سعي كرده‌ايم كه مدل توسعه كشور را تغيير دهيم.

محمود احمدي‌نژاد در جمع مديران استان گلستان با اشاره به توسعه كشور برزيل گفت: اين كشور 200 ميليون نفر جمعيت دارد و در حال رسيدن به كشورهاي توسعه يافته است اما نيمي از مردم آن فقير هستند. بنابراين بايد براي توسعه همه جانبه، مدل توسعه تغيير يابد و اقتباسي نباشد.
وي خطاب به مديران استان افزود: بايد كار و تلاش كنيد تا استان را رو به جلو ببريد اما بايد تصوير روشني از آينده در ذهن داشته باشيد كه پيشرفت در همه بخش‌ها منسجم و به سمت يك هدف باشد.
رييس‌جمهوري با بيان اينكه مدل برنامه‌ريزي توسعه وارداتي بر اين اساس وضع شده كه غربي‌ها مي‌خواهند فاصله بين نظام سلطه و بقيه كشورها حفظ شود، اضافه كرد: چند كشور نام خود را توسعه يافته گذاشته‌اند و نام ما را در حال توسعه و بقيه كشورها را عقب افتاده كه نمي‌توان كاري براي آنها انجام داد. البته آنان معتقدند كه مي‌توان ثروت اين كشورهاي عقب‌افتاده را غارت كرد.
احمدي‌نژاد با يادآوري اينكه غربي‌ها نام كشورهايي همچون ما را توسعه يافته گذاشته‌اند تا تلاش كرده و به آنها برسيم، اظهار داشت در حالي كه آنها و خود ما نيز مي‌دانيم هيچ‌گاه نمي‌توانيم و نمي‌خواهيم مانند آنها شويم چرا كه فرهنگ ما از آنها جداست.
وي با بيان اينكه كشورهاي در حال توسعه را در حلقه‌اي انداخته‌اند كه هرچه تلاش مي‌كنند به نتيجه نمي‌رسند، تصريح كرد اين حلقه مانند سرابي است كه هيچ بهره‌اي از آن نمي‌بريم. به همين دليل بايد از تجربيات ديگران استفاده كرده و مدل خود را داشته باشيم.
رييس‌جمهوري در ادامه سخنان خود با اشاره به اينكه 1350 ميليارد تومان منابع در اختيار وزارت جهاد كشاورزي قرار گرفته ، ادامه داد ان‌شاءالله اگر تا پايان سال مجلس صندوق توسعه را تصويب كند، اعتبار آن را حدود سه تا چهار برابر افزايش خواهيم داد.
احمدي‌نژاد با بيان اينكه در ابتداي دولت نهم 49 ميليارد دلار بدهي خارجي داشتيم، گفت: اكنون اين بدهي به 15 ميليارد دلار كاهش و ذخاير نيز افزايش يافته است.
وي با اشاره به اينكه در گذشته كشورهاي غربي سالانه يك ميليارد دلار در صنعت نفت با هزار منت سرمايه‌گذاري مي‌كردند، ادامه داد: 'ما پولهاي خود را از حساب آنها خارج و به حسابهاي خود در داخل واريز كرديم'.
رييس‌جمهوري گفت: اكنون 50 ميليارد دلار در اختيار وزارت نفت است كه در تاريخ صنعت نفت كشور سابقه ندارد و همه پروژه‌ها در اين بخش فعال هستند.
احمدي‌نژاد افزود: با وجود تحريم، 12 شركت آن را ناديده گرفته و براي سرمايه‌گذاري در بخش نفت اعلام آمادگي كرده‌اند.
وي خطاب به مديران استان گفت: از همكاران در مجموعه اداري استان گلستان تشكر مي‌كنم كه كارهاي خوبي را براي پيشرفت انجام داده‌اند.
رييس‌جمهوري با بيان اينكه تجربه شد و مشاهده كرديم كه مي‌توان چهار تا پنج برابر كار كرد، اضافه كرد: فراموش نكرده‌ايم كه زماني در جلسه شوراي مسكن مطرح شد كه سال آينده 200 هزار واحد مسكن روستايي نوسازي شود اما در آن جلسه گفتند كه اين ميزان عملي نيست چرا كه متوسط سال‌هاي گذشته 16 هزار واحد بوده است.
احمدي‌نژاد ادامه داد: در پايان امسال و پس از گذشت چهار سال نزديك به يك ميليون مسكن روستايي بازسازي شده است. به همين سبب امسال در شوراي مسكن درخواست افزايش 200 هزار به 400 هزار واحد روستايي براي نوسازي كرديم.
وي با بيان اينكه مي‌توان استان گلستان را به بالاترين سطح كشور رساند، ادامه داد: مهم‌ترين رمز موفقيت، كار در كنار يكديگر است. برخي تصور مي‌كنند كه دستگاههاي اجرايي هركدام جزيره‌اي جداگانه هستند اما اين‌گونه نيست.
رييس‌جمهوري رمز دوم موفقيت در خدمت به مردم را همت دانست و خطاب به مديران استان گلستان افزود: شما تلاش كنيد، دولت پشتيباني‌تان مي‌كند.
احمدي‌نژاد خطاب به مديران گفت: نكته بعدي قدرشناسي از لحظات است. اگر فرصت خدمت‌رساني از دست رفت، حسرت آن باقي مي‌ماند.
وي با اشاره به اينكه وظيفه اصلي مديران اين است كه كارهاي اصلي استان را مديريت كنند، تاكيد كرد اما در كنار اين كار بايد فضايي براي رسيدن به تك تك امور مردم ايجاد شود.
رييس‌جمهوري ادامه داد كه كارهاي بزرگ نبايد ما را از كارهاي جزيي و نياز مردم غافل كند.
احمدي‌نژاد از مديران استان گلستان خواهش كرد كه كار مردم را كار خود بدانند، چرا كه در اين صورت بار آنها سبك‌تر مي‌شود و بسياري از پيچيدگي‌هاي كار كه ناشي از عقب انداختن است، رفع مي‌گردد.
وي ادامه داد حتي در نقطه‌اي كه نياز به منابع مالي است از محل همين بودجه جاري مي‌توان كار دهها هزار نفر را در استان انجام داد.
رييس‌جمهوري با اشاره به اينكه با عشق كار كردن لذتبخش است، اضافه كرد: راز و رمز اين‌گونه كار كردن عشق مدير براي خدمت به مردم است.
احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود تصريح كرد كه هر اتفاقي در ايران مي‌افتد همه جهان تحت تاثير قرار مي‌گيرد و تا به امروز از صدها شخصيت دنيا شنيده‌ام كه حوادث ايران را به‌طور روزمره بررسي مي‌كنند.
ديدار با جمعي از منتخبين و فرهيختگان و جلسه با شوراي شهر استان گلستان از ديگر برنامه‌هاي روز دوم سفر رييس‌جمهوري به استان گلستان است.
رييس‌جمهوري و هيات دولت از روز سه‌شنبه در هفتاد و پنجمين سفر استاني و در سومين دور آن، به مدت دو روز به استان گلستان سفر كرده‌اند.
دومين سفر استاني به گلستان، ارديبهشت 87 انجام شده بود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.177 seconds.